sofiaisabelle.blogg.se

Världens góaste träningsvärk!

Publicerad 2015-03-08 20:50:42 i Halvmaratonutmaningen 2014/2015, Hälsa och Fitness, Livet i Stavanger,

Planerade tidigare i veckan att köra en långrunda i löpspåret igår. 
Si sådär en timma hade jag väl tänkt mig (detta kändes långt eftersom jag hittills i år bara sprungit 5kilometers rundor).
Bestämde mig för att hålla ett lungt skönt tempo då jag sista dagarna känt lite i knäna när jag sprungit på löpbandet
Så sagt och gjort, under en grå och mulen Stavanger himmel tog jag de första löpstegen, höll ett lugnt tempo och det kändes väldigt bra.
Med en dokumentär från P3 i öronen tänkte jag inte så mycket på att jag sprang. 
Tog mig snart förbi Mosvannet och styrde vidare mot Stokkavatnet, efter lite övervägning med mig själv bestämde jag mig för att fortsätta runt hela sjön. Och därefter tog jag vägen via Mosvannet tillbaka hem igen.

Hela rundan kändes fantastiskt skön, sista 3km gick på ren längtan efter vattnet jag äntligen skulle få dricka när jag kom hem! 
Och efter 1h och 45 minuter i löparskorna var det troligtvis det godaste jag någonsin druckit!

Väl hemma mätte jag upp sträckan till ca 16km och kände mig otroligt nöjd!

Göteborgsvarvet känns nu inte allt för långt bort längre - kanske till och med genomförbart!

Att jag resten av eftermiddag sedan låg yr och illamående i soffan, och idag knappt har kunnat gå tack vare en träningsvärk från helvetet behöver vi inte gå in på... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela