sofiaisabelle.blogg.se

Att trotsa träningsvärk

Publicerad 2015-03-09 22:43:59 i Hälsa och Fitness, Livet i Stavanger,

Det säg att dag två av träningsvärk är värst.
Det kan nog stämma i detta fallet också - benen skrek lite när jag tog mina första stapplande steg imorse 
Fredrik klagade på mitt klampande i golvet, men vad ska man göra när vadmusklerna är så korta att det är en ren omöjlighet att gå på tå?;)

Men efter att ha stått upp hela dagen på jobbet började det lättas upp
Gårdagens 1,5h promenad gjorde nog också sitt (hade planerat att träna - men det var bara att glömma!)
Så för att ta kål på sista värken körde jag ett härligt träningspass
Ingen löpning förvisso, men 20min rodd och 25min cykel 
Detta följt av ca 20min styrkeövningar
Avslutade sedan med en dryg timmas powerwalk tillsammans med Emilia:)

Så imorgon är jag nog fit for fight igen!
Troligtvis prövar jag att springa lite igen - dock inga 16km.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela