sofiaisabelle.blogg.se

Fotboll och Svenskar

Publicerad 2014-06-25 05:36:42 i Brasilien 2014,

Igår gick Brasiliens tredje och sista gruppspelsmatch av stapeln
Vid 17 var det avspark
Men redan vid 13 tiden placerade vi ut våra solstolar framför storbildskärmen
Där lät vi de stå medan vi letade reda efter en uteservering med ledigt bord
Vi tänkte se en troligtvis bra match mellan Holland och Chile
Att hitta lediga bord var dock svårare
Samtidigt som vi fick syn på ett fick jag också syn på en man i Sverigetröja
Vi slog oss därför istället ner brevid de
Ett socialt, härligt par från Åkersberga utanför Sthlm

Holland lyckades tillslut slå Chile med 2-0 och därmed placera sig som etta i sin grupp i en match som jag mest tjötade mig igenom
Så jag kan inte uttala mig om fotbollskvaliten 

När matchen var slut flyttade vi fram våra stolar ett par meter
Till våra nyfunna svenska vänner
Vi såg sedan hur Brasilien sopade banan med Camerun i en match som slutade 4-1 till Brasilien
En förbaskat go stämning på Copacabana
och om möjligt än mer folk än tidigare
Jäkla kul med massa mål
Då skjuts det upp fyrverkering från alla håll å kanter samtidigt som Brasiliens lycka totalt exploderar runt omkring oss
Det är magiskt

Efter matchen bestämde vi oss för att äta gemensam middag
Så efter att vi lämnat våra solstolar på Hostelet följde vi med till svenskarnas hotellrum för att göra oss i ordning

Vi beslutade oss för att gå till en restaurang som jag förstod att de besökt ett par gånger förut
Det blev en mycket lyckad kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela