sofiaisabelle.blogg.se

Lægenhetseufori

Publicerad 2014-08-20 11:47:04 i Eget boende!, Livet i Stavanger,

Min hjærna går på høgvarv
Och det ær inte
- før att jag har en massa att gøra på jobbet
Eller før att mitt liv ær stressigt
Utan før att vi om mindre æn två veckor ska flytta
Till en helt egen lægenhet
Och jag kan verkligen inte bærga mig
Vill flytta idag, NU!
 
Ikvæll ska vi skriva kontrakt
Då blir det æn mer på riktigt

Ser fram emot att få inreda
och gøra ordning lægenheten efter våra ønskemål
Ser fram emot att bara ha oss två att stæda efter
Ser fram emot att vakna upp i ordning och reda
Ser fram emot att kunna stå i køket och laga mat
- utan att bli størd av massa andra
- som sprider disk runt omkring sig
 - och som sedan blir stående orørd i dagar
 
Jag hoppas verkligen att vi lært oss något av detta året
Att vi lært oss vikten av att hålla ordning
Att vi lyckas hålla det stædat och fræscht
 
Jag har bestæmt att jag ska børja baka igen
Jag længtar efter att kunna sætta mig till ro i soffan
efter att ha stædat fint i køket efter kanelbullebak
Njuta av en varm kopp te och en nybakt kanelbulle
Samtidigt som det luktar nybakat i hela huset
 
Jag ser fram emot friheten
och att få tillbaka vårt privatliv - På heltid!
 
Tror att det ær få som førstår denna kænslan
Anna och Trond vet precis vad jag pratar om
Men før någon som inte bott tillsammans med sin sambo
- i ett kollektiv med allt før många personer
- de flesta med noll respekt før andra mænniskor
- i ett HELT år
Ær det nog vældigt svårt att førestælla sig denna frihet
 
En stor tyngd har lættat från mina axlar
Och jag ser fram emot
att inte længre behøva gømma mig
- i mitt EGET HEM!
 
 
Fredrik, jag ælskar dig!
Tack før att du stått ut med mig den sista tiden
Och tack før att du har førstått
hur viktigt det ær før mig
att komma bort från det huset
 
Det værmer att du alltid finns dær før mig!
Att du alltid støttar och førsøker førstå
Hur mycket kvinna jag æn må vara
Jag vet att jag inte alltid ær enkel att leva med
Att jag ær svår att begripa mig på ibland
Før tro mig, många gånger vet jag inte ens sjælv
 
Men jag hoppas verkligen att detta
ær ett steg i rætt riktning
och att jag ska hitta tillbaka
till min glada positiva personliget igen
Inte før att jag varit helt igenom negativ
Men det har tært på mig - mycket..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela