sofiaisabelle.blogg.se

Ett nytt försök

Publicerad 2014-08-08 16:48:10 i Livet i Stavanger,

Efter närmare 10 olika lägenhetsvisningar har vi nu bestämt oss för hur vi ska göra
Vi vet nu vad vi båda är ute efter och att vi känner att vi kan vänta ett tag för att hitta rätt plats att bo på

Vi (åtminstone jag) har förvisso inte trivts alls i vårt kollektiv sedan vi kom hem från Brasilien
Jag stänger mer än gärna in mig på rummet så fort jag kommer hem
Detta för att undvika att se på det konstanta kaoset och all röra
Samt slippa höra på en viss persons aldrig sinande monologer om saker jag inte bryr mig ett skit om

Men efter att Fredrik lyckats förhandla ner vår redan väldigt billiga hyra ännu ett snäpp i kombination med att kollektivet minskas med 1 person (detta då tre flyttar ut och de bestämt sig för att bara ta in två nya) har vi nu bestämt oss för att stå ut ett tag till
Men bara tills vi hittar det perfekta stället att bo på

Under tiden hoppas vi båda dessutom på att Fredrik hinner få ett jobb 

Men för att jag ska orka med detta ett tag till behöver vi åka en sväng till IKEA och köpa hem lite saker som kan hjälpa till att hålla ordning.
Först och främst ett skoställ för som det ser ut nu blir jag tokig var gång jag kommer in genom dörren.

Önskar alla en härlig fredag och en fantastisk helg.
I Stavanger skiner solen och jag tänkte ge mig ut på en löprunda så snart jag kommer hem.
Hoppas på att skoskaven kan ge med sig lite
På tisdag tänker jag köpa nya löparskor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela