sofiaisabelle.blogg.se

Sofia - Knäna 1-0

Publicerad 2014-04-28 07:26:11 i Dagens bild, Hälsa och Fitness, Livet i Stavanger,

Efter att i nu två år varit begränsad av att mina knän inte velat som jag
Tänker jag nu ta tag i det på riktigt
Jag som älskar att ta en löprunda och bara njuta
Inte minst när våren och sommaren är här
Det är total lycka för mig
Därför är det nu dags för mig att vinna över mina knän en gång för alla
Detta genom att lyssna på och, kanske viktigast av allt, följa mammas råd!
Jag började därför med att i torsdags kombinera korta löpintervaller i lugnt tempo med powerwalks
6 min powerwalk, 3 min löpning, om och om igen
Detta för att så smått vänja mina knän till löpningen igen
Att styrkan finns där är jag rätt säker på
Steppass och diverse annan kondition går helt fint, utan ett ljud från knäna
Därför är det nu dags att återigen komma igång med löpningen

Så efter fredagens första pass på knappt 1,5 timma tog jag en tur i eftermiddags solen igår innan Bodybalace passet
Startade nu också dagen genom att ta mig ut på en kortrunda runt Mosvannet när klockan ringde 05.15
Väldigt bra start på dagen

Jag har nu lovat mig själv att komma ut på en kortvända, drygt 30min, minst 3 gånger i veckan (gärna längre om tid finns)
Och inte trappa upp förrän jag är helt säker på att knäna vill det
Om 6 månader har jag som mål att återigen kunna springa min góa mil (och längre) utan några som helst känningar
Detta kommer kräva både tid och en jäkla massa tålamod
Men för mig är nog det absolut viktigaste att jobba med mitt huvud
I nu läget tänker jag mycket på vad andra tänker
Får för mig att folk jag möter ska tänka att jag är lat och trött om jag går från att springa till att gå
Men det är bara att stänga ute de där hjärnspökena - de ska inte få hindra mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela