sofiaisabelle.blogg.se

Semester eller ej - Detta är livet

Publicerad 2014-04-27 13:30:13 i Dagens bild, Livet i Stavanger,



Det är lite svårt att fatta
att det faktiskt bara är 27 april
Inte trodde vi att det var detta
Stavanger bjöd på om våren
Men jag är glad att jag hade fel

Men ändå är det skillnad på detta 
och riktig semester
Trots att det egentligen är 
precis det här man längtar till
Men man slappnar av på ett annat sätt
när man är utomlands
Man unnar sig mer och tänker inte på 
onödiga tråkigheter
Så som att
- det är jobb imorgon
- de spår dåligare väder i veckan
- eller att vi måste laga mat sen
På semestern lever man i nuet
Tankarna är inte stressiga
och man klarar av att koppla av
Man unnar sig middag på restaurang
och en eller två drinkar på en uteservering
- varje dag!!

Jag önskar jag kunde klara av 
att slappna av lika mycket nu
Jag önskar att jag hade haft råd 
att äta middag ute och dricka drinkar
- när helst jag känner för det!

En dag ska mitt liv vara just så!
En dag ska inte pengar begränsa mig!
En dag ska jag inte längre 
tänka på jobbet som något nödvändigt ont
En dag - inte allt för långt från idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela