sofiaisabelle.blogg.se

Millionaire mind

Publicerad 2014-04-24 21:59:39 i Dagens bild, Livet i Stavanger,

Hemkomna från ett seminarium om hur man gör och bör vara för att skapa sig möjligheten att bli multimiljonär!
Inspirerande helt klart, men mycket som för mig (och kanske främst för Fredrik) var väldigt klart redan innan.
Men det är viktigt att påminnas ibland!
Påminnas om att negativa tankar och negativa klagomål faktiskt drar till sig skit som en stor magnet!
Vi behöver ibland stanna upp få helt självklara saker upprepade för oss för att ta fram de ur dimman i hjärnans bakgård.
För visst finns vetskapen där, men allt för många låter vanor och ekorrhjul tränga undan det sunda förnuftet allt för långt
Och det krävs en hel del engagemang och arbete för att hålla det fräscht och användbart
Det är lätt att dammet samlar sig i tjocka lager så att man inte längre ser det där självklara
Det är viktigt att lyfta på det ofta, lufta det och underhålla det för att lagret med damm inte ska förlägga allt i glömska!


Denna bild får symbolisera min sambo (samt livet med honom) och hans väg till ekonomiskt oberoende - skratta ni - men jag är övertygad om att han kommer lycka. Och jag börjar faktiskt även lyckas övertyga mig själv om att jag också vill och kommer lyckas med det - snarare än ni tror!

Cocacola burkar är inget som samlar sig på hög hos oss, inte alls, utan det symboliserar bara Fredriks investering i Cocacola aktier igår! :)

Jag lever med en människa med en "millionaire mind" (Vilket också var namnet på dagens seminarium). 
Det smittar av sig - sakta men säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela