sofiaisabelle.blogg.se

Tisdag 17 september

Publicerad 2013-09-17 11:34:00 i Första tiden som Stavangerbor, Livet i Stavanger,

Att skriva dagens datum känns faktiskt lite konstigt
Det är overkligt att vi bott här i två veckor idag
Tiden har gått så fort
 
Fredrik lämnade huset strax innan 7 imorse
Han har nu påbörjat sin nya anställning
Jag hoppas verkligen att det går bra för honom
Första dagen är det alltid lite nervöst
Men jag vet att han kommer greja det
Ska bli kul att höra hur det har gått ikväll
 
Själv har jag städat huset inför en visning i eftermiddag
Och nu sitter jag i soffan och väntar ut tiden
Börjar jobba klockan 14, på Peak
Hade tänkt se andra avsnittet av Ensam mamma söker
Men Tv3play vill inte samarbeta med mig idag
 
Intervjuerna igår gick bra
Jobbet på donken är mitt om jag vill ha det
En deltidsanställning som jag utan problem ska kunna kombinera med jobbet på Peak
Men vill jag det?
Restaurangägaren skulle höra av sig imorgon (onsdag) och meddela mig tid för upplärning
Troligtvis blir upplärning redan på fredag i så fall
 
Andra intervjun, för en tjänst som Inköparassistent, kändes också bra
Jag håller nu tummarna hårt för att de hör av sig innan torsdag
För på torsdag är det personalmöte på Peak och troligtvis dags för mig skriva på kontrakt
(Jag vet att det är korkat att jobba utan kontrakt, men tro mig, jag har tjatat och jag behövde ett jobb!)
Dock hoppas jag nu på att jag inte hinner skriva på något kontrakt innan jag får besked om Inköparassistent jobbet eller Bowlinghallschef jobbet för den delen (det borde jag få besked om i veckan)
Jag vet att jag kanske sumpar ca 2500 i lön utan kontrakt
Och jag vet inte riktigt hur jag vill göra
Det är goa pengar som jag skulle behöva
Men jag vill inte förlora chansen till ett bättre jobb på grund av 2 veckors uppsägningstid..
Dilemma Dilemma!
Får nog diskutera detta med Fredrik när han kommer hem
Känner mig rätt kluven och vilse
 
 
Provade ny variant på nagelmålning igår :)
 
 
 
xoxo Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela