sofiaisabelle.blogg.se

Frukosttime

Publicerad 2013-09-18 09:33:00 i Första tiden som Stavangerbor, Livet i Stavanger,

Onsdagen är kommen och jag har en ledig dag framför mig
Bortsett från en lägenhetsvisning ikväll vid 20 har jag ingenting planerat
Inser att jag troligtvis kommer längta efter såna här dagar om ett tag
Så jag njuter så gott jag kan
 
Startar dagen på ett bra sätt med frukost, havregrynsgröt med kanel och en kopp te
Har i och för sig varit uppe sen Fredrik strax innan 7
Låg kvar i sängen en bra stund och tog sedan en dusch
Men nu är jag på banan igen
 
Jag fick igår samtal om ytterligare en iintervju
Som Räkenskapsmedarbetare på ett Ojleföretag
Intervjun blir imorgon vid 9, det lossnar på riktigt nu!
 
Har i samråd med Fredrik tagit beslutet att jag tar jobbet på Donken oavsett
Så kan jag jobba lite extra där vid sidan av (förhoppningsvis) ett heltidsjobb
I alla fall till en början
För att skramla ihop till flyg och hotell i Brasilien
Vi hoppas kunna få bokat det så snart som möjligt
Och absolut innan jul!
Jobbet på Peak får kvitta, likaså lönen, om jag innan imorgon kväll får besked om något av de andra jobben
Känns faktiskt som ett helt okej beslut
Om än surt att gå miste om den lönen
Men jag har satt mig i sitsen helt själv
 
Fortsättning följer...
 
 
 
 
xoxo Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela