sofiaisabelle.blogg.se

Fredag den Trettonde

Publicerad 2013-09-13 22:58:58 i Första tiden som Stavangerbor, Livet i Stavanger,

Fredagskvällen börjar närma sig sitt slut
Jag sitter ensam på vårt rum och dricker te och kikar Twilight
Fredrik är nere i byn med Trond, Adde och William
Själv tog jag tillfället i akt att ta det väldigt lungt
 
Det gick bra på jobbet idag
Kändes först lite skrämmande att stå helt själv
Men jag fann mig snabbt och kände mig rätt bekväm
Att jag sedan lyckades dra igång larmet två gånger innan jag lämnade butiken är en annan sak
Just den rutinen hade inte gått in helt kan vi väl säga
Men förutom den lilla detaljen så är jag nöjd
Stor del av dagen har jag ägnat åt att vika i ordning plagg
Det har gett mig bättre insikt i utbudet
Jag har också pluggat på Peaks utbud av jackor
Skrivit upp all info jag tycker är relevant för att förstå skillanden dem emellan
Imorgon ska jag jobba kort, kort pass - 9.30 - 12.00
Har dessutom fått erbjudande om att jobba kvar november ut
Det är givetvis väldigt skönt att veta att det är löst fram tills dess
Men jag väntar fortfarande på det högavlönade administrationsjobbet ^^
 
För Fredrik har det lossnat på riktigt,
Efter gårdagens utbildning på IKEA har han erbjudits en deltidstjänst redan från nästa vecka
Men han hoppas och tror mer på en tjänst som receptionist/kontorsadministratör på ett stort företag
Avsevärd bättre lön,
Bättre arbetstider - vardagar och dagtid!
Dessutom är tjänsten på heltid.
Jag håller alla tummar och tår jag har att han får ett positivt besked om det jobbet på måndag
 
Själv ser jag fram emot mina två intervjuer på måndag,
Samt beskedet från Bowlinghallen i nästa vecka
 
Emilia mötte upp mig när jag slutade jobbet förut
Vi satte oss och tog varsitt glas vin - sjukt välbehövligt efter larmincidenten på jobbet
Pratade helt obehindrat bort ett par timmar
Så fantastiskt härlig tjej
Det är så skönt att träffa någon som det klickar med på en gång
Allt känns så enkelt och självklart på nå vis!
 
 
Nu ska jag tvätta bort mitt smink, borsta tänderna och krypa ner och glo film på riktigt
Just nu tittar jag med ett halv öga
Aningen ofokuserad, tur man sett Twilight innan ^^
 
 
xoxo Sofia
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela