sofiaisabelle.blogg.se

Första veckan kom och gick

Publicerad 2013-09-10 12:21:00 i Första tiden som Stavangerbor, Livet i Stavanger,

Tisdag 10 september.
En vecka i Stavanger har redan gått och det känns lite overkligt
Men jag har ingen hemlängtan och jag känner mig inte längre så stressad över situationen
Ser fram emot samtalet från Janne på Peak imorgon
Känns mig hyfsat säker på att hon kommer att erbjuda mig någonting åtminstone
Jag fortsätter givetvis att söka jobb
- precis sökt jobb som Assisterande butikschef i en skobutik
 
Ikväll är det visning av vårt hus
Mäklaren tittade förbi för en stund sedan
Trond och Fredrik är i fullgång med att städa
Jag dammsög, moppade och fräschade upp köket i förrgår så tog tillfället i akt att blogga nu istället
Visningen innebär att vi måste lämna huset mellan 18 och 20 ikväll
Det gör oss inte så mycket då Sverige möter Kazakstan ikväll vid 18
Ska bara hitta någonstans att slå oss ner för att se den
Dessvärre spelar Norge mot Schweiz ikväll och lär därmed ta upp en del av sändningstiden
Kanske kan vi få en skärm, med Norges match som bakgrundljud?! ^^
 
I övrigt har vi inga direkta planer idag
Jag borde vandra ner med mina CV:n till byn och lämna in i alla tänkbara butiker och affärer
Får se hur det blir med den saken
Har tappat stinget lite nu i väntan på beskedet från Peak
 
 
xoxo Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela