sofiaisabelle.blogg.se

VM kval! Heja Sverige!

Publicerad 2013-10-11 09:54:00 i Inför VM i Brasilien 2014, Livet i Stavanger,

11oktober och ikväll smäller det
Det är dags för nästsista kvalmatchen för Sverige inför 2014 års fotbolls VM
Ikväll möter vi Österrike och matchen har otroligt stor betydelse
Vinner vi ikväll är vi klara för playoffspels matcher. Då möter vi en annan grupps 2a i ytterligare två matcher
Det lag som vinner går till VM!
Skulle vi förlora dagens match hänger allt på matchen mot Tyskland på tisdag

Bästa scenariot hade varit om Irland fick superkrafter och vinner mot Tyskland ikväll
Samtidigt som vi vinner mot Österrike
På det sätter är vi säkrade minst andra platsen på tisdag (vilket vi är oavsett, om vi bara vinner ikväll) men har också möjlighet att sno första platsen från Tyskland
Tror dock inte vi ska förlita oss allt för mycket på Irland
Men hoppet är det sista som sviker!

Så heja Sverige ikväll!
(Och förlåt att jag sviker dig och vår idolkväll idag Anna!, nästa vecka! <3)

Blir lång dag på jobbet idag
Istället för 14-18.15 kör vi öppning-stängning 9.45-18.45 (känns bra att få jobbat ikapp några av de timmarna jag låg hemma sjuk)
Även imorgon är det heldag (men då stänger vi 16)

Har fortfarande lite rethosta och rinnande näsa
Men i övrigt är jag på banan igen
Känns verkligen skönt!

Gårdagens intervju kändes bra
Möttes av ett väldigt varmt välkomnande
Tjänsten låter absolut intressant
En spindeln i nätet tjänst i princip
Jag skulle isf fungera som den som registrerar och håller koll på var och när männen ute på oljeriggarna jobbar
Samt (och möjligen viktigast) se till att de får rätt lön vid rätt tillfälle
Det var ju det jobbet med 14 dagar på, 14 dagar av
Och största dilemmat blir troligtvis jul och nyår
Det hamnat i riskzonen
Eventuellt blir jag schemalagd i det intervallet att jag blir kvar här över jul och nyår och...
...Jobbar 11 timmars pass var dag
Men i övrigt är det positivt!
Så vi får se när jag väl får besked
Men Fredrik har sagt till mig att jag ska bestämma själv och att han inte tackat nej till chansen att få vara ledig två veckor varje månad!
Jag ser dock de två lediga veckorna som en chans att jobba extra på annat jobb och tjäna pengar! ^^

Så nu får ni hålla era tummar för mig
Ska få besked idag eller på måndag (vilket i den här världen säkert, av erfarenhet, betyder nästa måndag)

Nu uppladdning för långpass på Peak!


xoxo Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela