sofiaisabelle.blogg.se

Stavangervardagen

Publicerad 2013-10-31 11:24:00 i Livet i Stavanger,

Vet att jag varit urusel på att uppdatera senaste veckan
Har jobbat, jobbat och jobbat lite till
MEN, i helgen ær jag ledig!
På riktigt ledig
Helt ledig
Mærklig kænsla efter att efter morgondagens jobbpass ha avverkat min 18 dag i stræck
Efter att ha varit ledig varje helg i øver ett års tid under min tid på Mølndals Stad
så har det gått otroligt fort att vænja sig vid helg jobb igen
Men jag hoppas innerligt att jag snart får vænja mig av vid det igen
Jag kryssar fingrarna hårt før att det snart dyker upp något jobb som passar mig
Jag ær lanserad på ett flertal tjænster och hoppas att det snart ska ge något
Var ett tag sedan jag hade intervju sist
- kænner att det ær på tiden att boka in nya nu
 
Tænkte køra en kort sammanfattning av dagarna som gått under min bloggtorka
 
Lørdag:
Jobb på Peak.
Avslutade kvællen hemma i soffan med en sjukling till sambo
Vi åt ohyggligt mycket onødigt gott
- har æntligen hittat en chipssort TO DIE FOR
 
 
Finns æven i smakerna spansk paprika, havsalt med citronpepper, och Crème Fraîche, charlottenløk med en hint av ørter. Sækert værda att prova de också! :)
Søndag:
Startade dagen på SATS med en timmas Cardio innan jag skyndade mig vidare till Donken
Jobbade mellan 12 och 18, rætt skønt pass, det går fort dær
Nær jag væl slutade før dagen møtte Fredrik upp mig før att avsluta søndagen och helgen med guldkant
Vi børjade med att køpa Kinobiljetter (Kino=bio)
Dærefter satte vi oss på Waynes en stund och fikade :)
Filmen vi sen såg var fantastiskt
Absolut seværd, tænktværd och vældigt bra!!
ABOUT TIME, en filmtitel att lægga på minnet!
 
 
Før att inte prata om biosalongen, egna fællbara fotøljer och gratis Godis, te och kaffe!
 
Måndag:
Sovmorgon, och dærefter en dag på Peak i Sandnes
Avslutade med kurs/møte på Peak i Stavanger, med pizza!
 
Tisdag:
Morgontræning och jobb på Peak i Sandnes
Bokade boende i Rio infør sommarens Fotbolls-VM (Detta kræver ett eget inlægg!)
 
Onsdag:
Morgontræning innan jobb på Peak i Stavanger
Vi var sedan på en husvisning, som tyværr inte riktigt uppfyllde våra førvæntningar
Bilderna visade ett otroligt fint, stort och rymligt hus
Det visade sig att de verkligen lyckats med fotograferingen ^^
Før det var inte alls vad vi hade tænkt oss, dessværre!
Nu kryssar vi fingrarna før att vår hyresværd struntar i att sælja vårt hus och låter oss bo kvar
Det återstår att se
Givetvis søker vi vidare, men jag gillar vårt hus, læget och speciellt vårt STORA RUM! :)
 
Idag:
Gick åt skogen att ta sig upp ur sængen imorse
Skjuter dærfør upp træningen till ikvæll efter min sista dag på Peak i Sandnes
(Från och med i morgon ær det enbart Stavanger som gæller; SÅÅÅ SKØNT!)
Så nu ska jag återgå till jobbet
Helt alene fram till 18... Imorgon børjar den nya butikschefen!
 
 
xoxo Sofia
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-31 13:31:53

Vad var priset på den filmen, då det både ingick godis mm, vilka fotöljer sen då :)

Svar: 150nok :) Och jag visste inte att det ingick, antog att det bara var norge priser :P Asgoa fotøljer!! :D
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela