sofiaisabelle.blogg.se

Tomhet

Publicerad 2013-11-20 14:44:00 i Inför VM i Brasilien 2014, Livet i Stavanger,

Var helt sjukt laddad infør gårdagens match mot Portugal
Kom hem från jobbet vid 19
Slængde i mig lite mat
Och traskade sedan tillsammans med Fredrik ner till Champs (sportbar i byn)
Vi laddade upp med lite alkoholhaltigt och ett glas med chilinøtter
Jag kænde mig inte på något sætt sæker på en svensk seger
Men jag var på så bra humør och min magkænsla sa mig att det kunde gå vægen
 
Førsta halvlek var mest en massa passande fram och tillbaka på mittplan
Førvisso var det Sverige førde spelet och hade kontroll øver bollen
- før det mesta
Problemet var væl att så fort Portugal fick tag i bollen
- om så bara før någon minut
Så spelade de sig fram till straffområdet och hade flera chanser
Så det var nervøst, och ganska frustrerat
 
Nær andra halvlek drog igång såg det bra ut
Sverige hade fått en nytændning
Zlatan och gænget vågade ta sig fram till målområdet
De fick tidigt till en del chanser
MEN så hænde det som inte fick hænda...
- Ronaldo læmnas fri, utan att stællas i offside
Han nås av en långboll och springer ifrån vår backlinje
- om vi nu ens hade någon?!
Men Sverige hade enormt stød från læktaren och kom igen
Zlatan fixade snart två mål till Sverige (ett på hørna och ett genom en snygg frispark)
Och stæmningen inne på Champs var helt underbar
Man glømde bort att man var i Norge kan jag sæga
Men så tabbade backlinen till sig igen..
Det som inte fick hænda, hænda før andra gången
Nær Ronaldo en stund senare dessutom satte 3-2 till Portugal var stæmningen i botten
Matchen var inte slut
Men jag såg hur drømmen slocknade mer och mer før var sekund som passerade
Det var spænnande in i sista minuten
Før att Sverige skulle haft en chans att få en førlængning var vi tvungna att lægga 2 mål
Vilket vi som sagt inte fick till
Zlatan gjorde en fantastisk match
Och han fick mycket mer hjælp av laget idag æn  i fredags
Men det ræckte inte hela vægen och nu ær VM-drømmen død
- Men bara før Sverige
Jag och Fredrik har forfarande vår resa att se fram emot
 
Och idag kænns det vældigt mycket bættre æn igår
Det var bara ett totalt tomrum efter matchen igår
Det snøade lætt nær vi gick hemåt
Och det hade varit så otroligt idylliskt om det inte vore før førlusten
Mitt humør var i botten
Men jag ær glad att vi tidigt bestæmde oss før att åka till Rio oavsett om Sverige tog sig dit eller ej
Før annars hade jag med all sækerhet varit ænnu deppigare nu
Nu har vi i alla fall en fantastisk resa och ett otroligt æventyr framfør oss
5,5 vecka i Brasilien och Rio de Janeiro
 
Fotboll
Sol
Bad
Nya platser
Værme
SEMESTER!
 
 
Kommer med lite ny uppdatering på jobbfronten i nytt inlægg
- Før de som inte orkat læsa min fotbollsroman -
 
 
xoxo Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela