sofiaisabelle.blogg.se

Motivation och Disciplin

Publicerad 2013-11-29 11:02:00 i Hälsa och Fitness, Livet i Stavanger,

Ser tillbaka på gamla bilder
Hittar bilder på en slank, otroligt fin mage
En mage som jag før ett halvår sedan var vældigt stolt øver
Det ær svårt att fatta att den var min
Blir lite ledsen nær jag inser att jag låtit den førfalla
Den finns væl førvisso dær under degklumpen
Infør Brasilien ska jag se till att den ær tillbaka
Men jag inser att det i så fall ær dags att børja tænka
Før att inte behøva bo på gymmet under april och maj
Visst kan jag væl tænka mig att maxa sista månaderna
Men det hade ju varit trevligt att vara någorlunda i form innan dess
Jag har førvisso kommit igång med træningen igen
Och visst ser jag resultat
Men jag vet också att det krævs mycket jobb
- och inte minst en massa disciplin -
Før att komma dit, och før att inte prata om att hålla sig kvar
Sedan ær det ju det dær med mat
Jag ælskar mat, och godsaker... Suck!

Funderar på att skriva ut bilden
Sætta upp den på væggen
Før att ha en mål att sikta mot
Ett mål att tænka på nær jag blir sugen på chips och allt sånt dær onødigt
Nu ær førvisso julen snart hær
Och då hør det liksom till att æta gott
Men man kan ju faktiskt forsætta træna under tiden
Ska tillexempel baka lussekatter, knæck och chokladkola imorgon
Måste ju ordna lite kos till førsta advent på søndag
 
Sofia
 
 

Kommentarer

Postat av: Nichole Sällberg

Publicerad 2013-11-29 11:14:05

Hej!

Ja, din mage var onekligen slank o fin :)
Önskar att jag själv hade kunnat ha motivation till att få en sådan själv nån gång. Men det är som du skriver, godis och sånt där onyttigt är otroligt gott!

Du får gärna dela med dig av dina tricks :) Kram o ha en fin första adventhelg!

Svar: Tack Nichole! Jag håller med, men det ær det jækla godiset, bullarna, chipsen.. Suck! Jag blir trøtt på mig sjælv før att jag inte har bættre disciplin! Det ær inte så mycket trick, det ær mest sunt førnuft. Gør av med mer æn man stoppar i sig :) Det handlar om motivation och disciplin!!

Kram och detsamma fina du! :)
Sofia Bertilsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-02 15:48:02

Glöm inte att du skall åka Vasaloppet!!
Kram mamma

Svar: Nejdå mamma :) Ska bli kul! <3
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela