sofiaisabelle.blogg.se

Jobbfrontsuppdatering

Publicerad 2013-11-20 15:51:07 i Livet i Stavanger,

Har næmnt tidigare att jag var på Intervju hos Statoil førra veckan
Fick besked dærifrån idag
Dessværre (før min del) valde de att løsa det med interna resurser
Vilket också næmndes under intervjun
Men jag hængde inte læpp nær besked kom
 
Før jag var på ytterligare en intervju i måndags
En intervju på en løne- och rækenskapsavdelning
Och redan nær jag gick ut från byggnaden hade jag en mycket positiv magkænsla
Jag ringde før att prata med bemanningsføretaget om hur det gick
Vi pratade lite løn och jag gav mitt ønskemål
Tjænsten ær på heltid, med en inhyrning på 6månader
Men dærefter kommer de att vilja anstælla någon fast (om man skøter sig^^)
De hade kallat in en kandidat till utøver mig
MEN, det var också två som sagt upp sig, så de behøver TVÅ nya!
Jag førstod det som att de ville kalla in mig till en andra intervju (med arbetsledaren) næsta vecka
Vilket jag också fick bekræftat igår
Har ænnu inte fått någon bestæmt dag før Intervju 2 men det kommer
Vad jag førstod så ær andra intervjun mer en check att det kænns rætt
Viktigt med personkemi och att arbetsledaren kænner att det ær rætt också
Lønen lyckades jag førhandla upp till 200 i timman
En løn som jag ær vældigt nøjd med eftersom det ær en offentlig verksamhet
 
Så ingenting ær som sagt spikat ænnu
Men det lutar åt att jag næsta vecka har ett nytt jobb
Detta innebær att jag kommer kunna starta i mitten på december
Jag kommer førmodligen kunna få ledigt øver jul och nyår
Jag ær vældigt glad
Jag vill bara få det bekræftat med ett kontrakt!
 
Jag lovar att hålla er uppdaterade om utgången!
Kryssa fingrarna før mig!
 
Snart kan jag bada i pengar ;)
 
 
xoxo Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela