sofiaisabelle.blogg.se

Filmsöndag

Publicerad 2013-11-24 13:27:36 i Livet i Stavanger,

Ensam hemma en söndag
Halvligger under ett täcke i soffan och tittar på film
Först ut var Dear John, en helt vansinnigt fin film
Jag har gråtit floder, så varför inte fortsätta på samma tema
Ska snart sätta igång Remember Me
Det känns vansinnigt tomt här hemma
Tycker faktiskt att Fredrik kan ta att komma hem nu
 
Valde att ringa in min "sjuk" från Donken idag
Har jobbat drygt 50 timmar denna veckan redan
Och det känns som att de enbart schemalagt mig för att jävlas
Det skulle varit min sista dag
Men med deras illa bemötande och obefintliga välkomnande såg jag ingen vits
Jag är inte den som sjukanmäler mig när jag inte är sjuk
Men jag ville verkligen inte
Dessutom behöver jag inte ens lägga till McDonalds på mitt CV
Jag har enbart jobbat några få pass
Jag vet att jag gjort ett bra jobb men inte känt mig uppskattad för fem öre
Så får väl gå in och lämna igen mina kläder i veckan
Sedan är jag klar med de, för gott!!
Men jag har de att tacka för två ting;
1. För att jag förstått att jag inte ska tillbaka till Donken igen
2. För att jag får rabatt på mitt gymkort under hela det kommande året
 
Men nu ska jag nog koka mig en kopp te
Alternativt en kopp varm oboy till (det är ju ändå myssöndag!)
Innan jag sätter på nästa film
Ska försöka komma ut på en promenad senare också
Hade egentligen tänkt träna
Men eftersom jag vet att halva Donken tränar på SATS vågar jag inte visa mig där idag
Är ju ändå magsjuk....
Så denna veckan har det inte blivit så mycket träning gjort
I fredags var tanken att jag och Anna skulle simmat
Men hon mådde inte hundra så då gick vi direkt på tjejmys istället
Får ta nya tag imorgon!
 
 
Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela