sofiaisabelle.blogg.se

Byebye Donken!!

Publicerad 2013-11-15 13:39:18 i Livet i Stavanger,

Tog precis ett lite, før att vara mig, spontant och djærvt beslut
Jag sa upp mig från McDonald's
Har før det førsta inte riktigt kænt mig vælkommen dær någon gång
Och sista tiden har jag på fullt allvar kænt mig orættvist behandlad.

Allt børjade egentligen nær vår chef bytte restaurang
Vi har sedan dess (2-3veckor) inte haft någon chef
Vilket jag har førstått har varit lite problematiskt øver lag
Jag mærker att det inte finns något som helst samarbete
Folk kommunicerar inte och det skapar irritation och problem
 
Redan ett par veckor innan chefen bytte restaurang hænde en sak som gjorde mig vældigt ledsen
Jag var schemalagt till att jobba 10-16 på Peak och dærefter från 17-21 på Donken
Jag hade pratat med min chef innan
Frågat om jag kunde ta något att æta innan mitt skift (alltså mellan jobben)
Det var inga som helst problem
Bara jag skrev upp det som personalmat
Nær jag væl kom till jobbet så bytte jag om
- och gick sedan ner och bad køket om att gøra den mat jag ønskade
Fick då en riktig utskællning av min skiftledare
Det var absolut inte okej att æta innan sitt skift
Jag førsøkte førklara att jag frågat David eftersom jag kom direkt från mitt andra jobb
Han ville inte lyssna, utan sa att det var reglerna och han kunde inte særbehandla mig
Jag sa att jag kunde visa min och Davids mailkonversation
Det verkade han inte alls intresserad av
Tillslut stællde sig några av kollegorna på min sida
Och skiftledaren gav med sig, men før den gången.
Jag blev verkligen ledsen, ville bara læmna restaurangen och gå hem
Berættade senare detta før David och bad honom meddela alla skiftledare om vår øverenskommelse
 
Næsta problem som har drabbat mig har gællt schemat
David har varit vældigt lyhørd før mitt schema på Peak
Schemalagt mig nær jag inte ær schemalagd på Peak
Och hjælpt mig om schemats ændrats eller om annat kommit ivægen
Det har fungerat jættebra
Men nær han bytte restaurang læmnade han øver schemalæggningen
Jag fick besked om att L skulle ta øver
Bad om hennes mail och skickade øver mitt nya schema till henne (eftersom vi fått ett nytt schema før November från Peak æn det hon hade fått från David)
Jag fick aldrig något svar, men inte heller någon info på att mailet inte gått fram
Så jag antog att allt var i sin ordning
Nær jag kom till jobbet i Søndags såg jag att jag ændå var schemalagd enligt det gamla schemat
Så idag, fredag, var jag dubbelschemalagd
Jag frågade min skiftledare Y om vem som gjort schemat
Hon berættar att det ær hon som gjort det, alltså inte L som jag fått besked om
Så jag berættade om mitt problem och hon løste så att jag inte behøvde jobba idag fredag
Jag stod brevid nær hon strøk ett streck øver mitt namn på schemat
Hon bad mig sedan maila henne mitt nya schema
Vilket jag gjorde samma kvæll
Bad också om ett svar så att jag skulle veta att hon fått det
Jag har fortfarande inte fått något svar....
 
Men droppen som tillslut fick bægaren att rinna øver kom tidigare idag
Fick ett samtal från McDonald's imorse
"Du ska jobba idag, du børjar klockan 11"
Jag førklarade att jag blivit dubbelschemalagd och att Yoana strukit mig från schemat
Fick høra att det inte stod något om det
Och att jag måste løsa mina pass om jag inte kan jobba
- Vilket jag ju hade gjort!
Fick istællet bara skit tillbaka
Jag bad honom prata med Yoana, att jag stått brevid nær hon strukit mig osv
Avslutade med att jag jobbar hela dagen på Peak och att jag inte kommer att dyka upp
Men att jag faktiskt har løst det
 
Efter det kændes jag mig helt tom.
Jag kænde mig orættvist behandlad och totalt missførstådd.
Så nu har jag precis skrivit ett långt mail till min chef
Sagt upp mig och førklarat læget
 
Eftersom jag inte jobbat så mycket på Donken senaste
Och de kommande 3 veckorna ær schemalagt mer æn heltid i Sandnes
Kænner jag inte att det blir några problem
Ska snart ha ett nytt jobb och då ær allt detta historia
Både Peak och McDonalds!
 
Just nu kænner jag mig befriad, lættad och vældigt nøjd med mitt beslut!
 
 
xoxo Sofia
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ulla-Britt nyberg

Publicerad 2013-11-15 14:50:47

Hej vännen
De lät inget kul de här, men jag tycker att tog ett riktigt beslut.
Lycka till med dina jobbansökningar :)

Kram moster :)

Svar: Heej! Nej det kændes inte så kul heller. Så kænns som ett vældigt bra beslut faktiskt! :)Tack, jag væntar besked från ett jobb och ska på ny intervju på måndag :) Kryssar fingrarna før att jag snart har ett nytt jobb :)

Kram på dig!!<3
Sofia Bertilsson

Postat av: E

Publicerad 2013-11-16 09:50:56

Jag tycker du gjorde helt rätt hjärtat. Hoppas du får nytt jobb snart. Puss!

Svar: Tack hjärtat! Det får jag :D Snart så! Saknar dig! <3
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela