sofiaisabelle.blogg.se

Bebisnyhet!!

Publicerad 2013-11-01 07:16:19 i Livet i Stavanger,

En fredag för ett gäng veckor sedan ringde min telefon på väg hem från jobbet
Det var min fina lillasyster (Louise) som ringde för att berätta en stor nyhet
Det var inte så att jag inte anade att det skulle komma
Visst visste jag att det var på tapeten
Men det blev ändå lite av en chock när det var på riktigt
Min lillasyster är med barn, min lillasyster ska bli mamma
- men det största av allt, JAG SKA BLI MOSTER
(okej, för Lollo är det såklart störst att hon ska bli mamma^^)
 
Jag har allt för länge gått i barndrömmar
Ändå sedan jag var 15, 16 har barn varit ett väldigt centralt mål i mitt liv
Då var planen att skaffa barn senast vid 23-24års åldern
Den gränsen har jag de senaste åren skjutit upp en bit
Därför passar det helt enkelt perfekt med en liten bebis som jag kan låna ibland
En bebis som man kan mysa och gosa med, tills den blir grinig (då kan Lollo få henne/honom tillbaka)
 
Det finns nog egentligen bara en väldigt negativ sak med att bli moster just nu
Och det är att jag precis har flyttat till Stavanger, nästan 80 mil från Borås
Nästan 80 mil för långt bort
Jag kommer missa i princip hela graviditeten
Jag kommer missa första året (kanske även andra)
Så därför är jag lite ledsen också
Men mamma tyckte att Skype var ett bra påhitt för att vara barnvakt
"Det är ju bara att sätta bebisen framför Skype så kan moster Sofia vara barnvakt medan mamma Louise lagar mat"
Men det är inte samma sak
Det är långt ifrån samma sak
Jag vill känna och dofta!
 
Men mest är jag glad,
Glad för min lillasysters skull, och givetvis för hennes sambo Fredricks skull också
(jag vet, väldigt opraktiskt att båda heter Fredrik/Fredrick, MEN MIN FREDRIK VAR FÖRST^^)
Glad för mina föräldrars skull, som ska bli mormor och morfar
Glad för Fredriks föräldrars skull, som ska få ett barnbarn till
Glad för mormor, morfar, farmor och farfar som fortfarande lever och får vara med när deras första resp. tredje barnbarnsbarn kommer till världen!
Glad för Fridas, Kajsas och min skull, för att vi ska bli mostrar
 
Men samtidigt får jag säga som Frida sa
"Jag vet inte riktigt hur det känns, jag tror jag väntar till jag kan se magen, då bestämmer jag mig"
För visst är det lite overkligt
Visst är det svårt att ta in och förstå
Det är stort, väldigt stort
 
Så slutligen vill jag bara säga
GRATTIS LOUISE OCH FREDRICK
Ni kommer bli fantastiska föräldrar
Lycka till med allt! :)
Hoppas att graviditeten inte blir allt för hemsk!
Men om den blir det så hoppas jag att Fredrick tar hand om min syster på bästa sätt
Skämmer bort henne och åker och köper gröna äpplen mitt i natten
(har för mig det var det min mamma var sugen på sista tiden under min graviditet?)
 
 
 
xoxo Sofia
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2013-11-01 09:08:07

Hej sötaste sofia!!!! Hoppas att allt är bra med dig. Guuud va roligt att du ska bli moster. Jättestort grattis till dig, men mest till louise:) saknar dig. Pusssssssssssss

Svar: Hej älskade Helena! Fasen vad jag saknar dig!! Allt är bra, med dig också hoppas jag:)Tack så mycket. Ska bli så mysigt :)
Om två månader ses vi! Love!!! <3
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela