sofiaisabelle.blogg.se

Packning högt och lågt

Publicerad 2013-08-08 22:38:00 i Planering inför flytten till Stavanger, Vardagen i Sverige - innan flytten,

Då var det mesta nedpackat.
Två STORA resväskor, fyllda till bredden och en 70liters ryggsäck full med kläder. För min del
Fredrik har i princip lika mycket han.
Vi kommer att se ut som vandrande resväskor, men det är det värt.
 
Sista timman har gått åt att noja över bagagevikten.
Enligt nsb.no (tåghemsidan) får man enbart ha med 30kg bagage (fördelat på maximalt 3 kolli)
Efter att ha räknat ihop vår vikt kommer vi upp i närmare 100(!)kg ihop, dvs nästan 40kg för mycket.
Men jag har nu hört mig för på facebooksidan "Svenska Själar i Stavanger" och det verkar lugnt.
Många som rest med mycket packning, ingen som sagt något.
Så nu kan jag somna gott.
 
Men först ska jag äta några rostade mackor med vitlökssmör (typ det enda vi har kvar här hemma).
 
Imorgon stundar sista dagen på jobbet innan semestern
Hoppas på tidig hemgång
Sen blir det nog ett restaurangbesök för att sedan sätta oss på en pub eller liknande innan bussen går mot Oslo 02.15
 
 
Snart dags att sova sista natten i lägenheten, någonsin..
På luftmadrassen i vardagsrummet (sovrummet och balkongen är nu helt färdig städade, bortsett från lite mer fönsterputsning och moppning).
Konstig känsla!
 
 
xoxo Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela