sofiaisabelle.blogg.se

Ibland ska man ha flyt

Publicerad 2013-08-18 21:37:15 i Första besöket i Stavanger - Augusti 2013, Vardagen i Sverige - innan flytten,

När jag vaknade imorse och såg klockradions lysande siffror (06.40) fick jag panik
Der är bara till att erkänna
Fredrik mådde piss och gick inte att få liv i
Jag lät honom fortsätta sova, troligen lika bra
Nästa tåg gick ändå först 10.11
 
Ångesten över de hutlösa priserna som jag var i princip såker på att vi skulle tvingas betala för nya tågbiljetter går inte att beskriva
Jag lyckades samla mig lite och försökte intala mig själv att det inte fanns något att göra - gjort var gjort
 
Vi gick ner till stationen med förhoppning om att få åka med nästa tåg
Fick ett vänligt med mycket bestämt nej i biljettkassan
Men skam den som ger sig
Medan min ångestklump i magen växte sig allt större vandrade Fredrik iväg till tåget
Han kom tillbaka med ett stort leende på läpparna
Lättnaden som spred sig när jag förstod att det verkligen lösts sig var obetalbar
Konduktören lät oss åka med utan kostnad - om vi lovade att i fortsättningen hålla på Norge
 
Åtta och en halv timma senare (18.40) anlände vi, aningen sega, till Oslo
Bussen vi hade bokat till Göteborg hade avgått redan 17.15
Tog oss till bussterminalen och såg att 18.35 bussen till Göteborg var försenad till 19.15
Inhandlade varsin sallad och Coca-Cola innan vi övade upp våra valpögon inför mötet med busschauffören
Drog ytterligare en snyfthistoria om missade tåg och fick godkänt att gå på bussen, utan extra kostnad
 
Nu sitter vi på bussem, på svensk mark, med lite drygt en timma kvar till Göteborg
Är väldigt ställd över att vi haft sånt otroligt flyt
Ställd - men lättad
 
 
Nu väntar två veckor i Sverige innan vi flyttar på riktigt
Två veckor av packning, städning, jobb och - inte minst- avsked av älskade vänner och familj
 
 
xoxo Sofia
 
 

Kommentarer

Postat av: Ulla-Britt

Publicerad 2013-08-18 22:17:09

Hej !!
Ni har de händelserikt kan man ju lugnt säga !! Härligt att läsa att allt löste sig för er .:) Ta nu hand om er och njut av Sverige i sensommaren kram på er å varmt lycka till i Norge . :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela