sofiaisabelle.blogg.se

Ett år går fort, eller?

Publicerad 2014-09-03 08:20:14 i Livet i Stavanger,

Idag för ett år sedan, den 3 september, flyttade vi till Stavanger
Året som gått har varit väldigt lärorikt
Och jag är personligen väldigt nöjd med vad jag åtstakommit så långt

Jag har haft totalt tre jobb
Peak Performance i ca tre månader
McDonald's restaurangen från helvetet, kanske tio dagar 
(Innan jag förstod mitt eget bästa och slutade!)
Och därefter Helse Vest's lønns- og regnskaps avdelning sedan mitten på december
Där jag sedan en månad tillbaka har en fast tjänst 
med över en halv miljon svenska kronor i årsinkomst

Vi har lärt känna en hel hög med underbara människor
Och utan de skulle livet här inte kännas i närheten av lika bra

Vi har bott ett år i ett kollektiv
Och lärt oss mycket om både oss själva och andra
Framför allt har vi nog lärt oss om vikten av ordning och reda
Samt om respekten för andra människor
- vilket en del har svårare än andra med

Jag har lärt mig behärska norska språket 
Bortsett från talet 
- där jag håller mig till svenskan med en del ordbyten - 
använder jag mig av norskan dagligen
Allt skriftligt sker på norska
Och för var dag som går blir det lättare att hänga med
Det är till och med så att jag oftast inte tänker på att det är norska jag hör

Nu har vi alldeles nyligen lämnat kollektivlivet för ett riktigt samboliv
Igår var vi en vända på IKEA, så snart ska vi nog känna oss hemma på riktigt


Att flytta till Stavanger är ett beslut jag aldrig kommer att ångra
Det är en lärdom och en upplevelse jag aldrig hade velat vara utan
Och än är inte resan slut
För att vara ärlig vet jag inte ens om den kommer ta slut
I nuläget ser jag oss här, mig och Fredrik

Så tills vidare förblir vi Stavangerbor 
- och norska medborgare!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2014-09-03 15:10:46

Vilken underbar resumé av ert år. Låter som ni har det kalas. Nya lgh ser ju jättefin ut!. Fast det näst sista stycket väljer jag att blunda för, usch! Fast om ni trivs o mår bra så är jag fantastiskt glad för er skull. Bara hoppas att vistelsen tar slut nån gång ;) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela