sofiaisabelle.blogg.se

Tillbaka i löparspåret

Publicerad 2014-10-15 16:38:40 i Halvmaratonutmaningen 2014/2015, Livet i Stavanger,

Har de senaste veckorna på allvar funnit min väg tillbaka till löparspåret
Försöker få till ett långpass runt Stokkavatnet varje vecka (8,5 eller 10,7km) samt 1-2 kortare pass med Fredrik. 
Några få gånger har jag tvingats avbryta pga ett ömmande knä och valt att gå sista biten för att slippa bestående skador
Det verkar vara ett vinnande koncept för dagen efter har det alltid känts bra igen (peppar peppar!!)

Att jag förra måndagen klarade av närmare 11km (förvisso i väldigt lungt tempo) kändes fantastiskt
Jag hade dessutom krafter kvar och tyckte hela rundan var allmänt härlig
Håller inne på tempot främst av två skäl:
1. För att inte tappa motivationen
2. För att inte dra på mig knäproblem igen

Så fortsätter jag såhär blir nog Göteborgsvarvet en fröjd:)
Även Fredrik har kommit igång med sin löpträning och är anmäld till varvet även han :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela