sofiaisabelle.blogg.se

Väntar med spänning

Publicerad 2013-09-19 12:07:00 i Första tiden som Stavangerbor, Livet i Stavanger,

Har ägnat morgonen åt Intervju hos Aibel AS
Det gäller en räkenskapstjänst
mycket lik min tjänst i Mölndals Stad
Absolut något jag kan tänka mig jobba med
Till att börja med är det för en sexmånaders period
Sedan ska de ta beslut kring om de behöver hjälp en längre tid
Tyvärr gjorde jag nog inte min starkaste intervju
Jag kände mig blyg och det blev lite pinsam tystnad ibland
Men jag hoppas att jag ändå förmedlade något bra
Jag har ju utbildningen och erfarenheten
De sa också att de önskade en yngre person i gruppen
Jag förstod det även som att de enbart kallat in mig och en annan kandidat till intervju 
Och hoppas därför på att mina chanser ändå är goda
 
Jag tog kontakt med Bilfinger förut också (företaget jag var på intervju hos i måndags)
Ville höra mig för kring kontraktet hos Peak
Skriver jag på det har jag ju två veckors uppsägningstid
De bad mig vänta med signeringen av det till imorgon
Detta eftersom de imorgon skulle fatta beslut om tjänsten
Så imorgon får jag besked, är så otroligt spänd
Frågade Synnøve på Amesto (bemanningsföretaget som isf ska hyra ut mig) om lönen också
Hon gissade på runt 400 000 nok/år
Jag svarade att min önskan och förhoppning var 430 000år
Allt för att slå Fredrik ;) skämt åsido
Så nu väntar jag först och främst på beskedet om jobbet blir mitt
Därefter kan vi eventuellt förhandla lön
 
Nu ska jag ta tag i disken
Inte överdrivet ansträngande
Behöver plocka ur och i diskmaskinen bara
Därefter ska jag ta mig ner till Sandnes för några timmars jobb på Peak
Och Ikväll är det dags för Personalmöte på Peak
och därefter Lägenhetsvisning då den blev uppskjuten igår
 
Ha en fortsatt fin dag kära läsare
Så kul att så många följer mig
Lämna gärna en liten kommentar, då blir jag extra glad :)
 
 
xoxo Sofia
 
 

Kommentarer

Postat av: Ull-britt

Publicerad 2013-09-19 13:16:12

Hej Fia !! De är så kul att följa din vardag i Norge. Jag önskar dig lycka till, till att du ska hitta ditt drömjobb. Ha de så gott å ta hand om er. Kram :)

Svar: Tack fina du! :) Jag hoppas verkligen att jag får ett positivt besked imorgon. Hade varit så kul! :)Ha det så bra, och hælsa Ove! :)

Kram!
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela