sofiaisabelle.blogg.se

Stavangerbor

Publicerad 2013-09-04 16:56:00 i Första tiden som Stavangerbor, Livet i Stavanger,

Andra "riktiga" dagen i Stavanger börjar gå mot kväll
Jag har mest suttit i soffan framför TV:n idag
Uppdaterad jobbsidan, finn.no, gång på gång i hopp om nya lediga tjänster
Mailat runt till alla mina kontakter jag skapat på bemanningsföretag runt om i Stavanger
Meddelat att jag nu är startklar för att börja jobba - helst igår..
 
Fredrik har varit på Intervju - på IKEA
Det verkade som det gått bra! Jag håller tummarna!
Om åtminstone en av oss kunde fixa ett jobb vore läget lugnt, tror jag
 
Jag var på arbetsintervju igår - på Stavanger Bowlinghall
Det framgick snart att tjänsten avsåg en chefsposition
Vilket kanske inte helt var vad jag hade väntat mig
Men jag skrämdes inte, och fann mig fort
Jag tror på allvar att jag skulle passa fint i den rollen
De flesta anställda är unga, och jag tror att min ålder (för en gångs skull) kan vara en fördel för mig
Jag hoppas att jag gav ett bra och självsäkert intryck
Det var i alla fall min intension och avsikt
De behövde ytterligare några veckor på sig att avgöra vem de skulle satsa på
Så jag söker vidare under tiden och väntar (inte allt för tålmodigt) på ett besked
- förhoppningsvis av den positiva typen
 
Jag får villigt erkänna att jag börjar känna mig lite stressad över arbetslösheten
Men det ska nog lösa sig det här
Jag menar - hur många dagar har det gått?
Detta är andra vardagen utan jobb, det klart det löser sig
Hoppas på att det dyker upp några nya lediga tjänster imorgon
Och eventuellt även någon intervju?!

Nu ska jag fortsätta packa upp mina väskor
Eller väskorna är redan uppackade, men det ligger lite grejer utstrött över golvet
Därefter blir det en dusch för att sedan ta oss bort till Andreas, Anna och William för en filmkväll
 
 
xoxo Sofia
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela