sofiaisabelle.blogg.se

Torsdag

Publicerad 2013-10-03 09:48:00 i Första tiden som Stavangerbor, Livet i Stavanger,

Bad igår Fredrik att väcka mig samtidigt som han gick upp
Så jag kunde avgöra om jag kände för träning på morgonen eller om jag hellre ville sova vidare
När han sa hejdå vid 6.50 (50 minuter efter att hans klocka ringde) insåg jag att han tagit beslutet åt mig
Han menade på att jag såg så trött ut (men vem fan ser inte trött ut klockan 6 på morgonen?! :P)
Insåg att det var lika bra att sova vidare en timma till tills klockan skulle ringa vid 8
Men när jag vaknade var klockan 8.09 och jag såg att jag hade glömt sätta på alarmet
Tur att kroppen var inställd på 8 iaf
Detta betyder oavsett att jag kommer få träna i eftermiddag
Hade varit skönt att haft det gjort redan
Men jag slutar 13 så har gott om tid innan det är dags för kvällens första lägenhetsvisning 18.30 ikväll (andra är klockan 19)
 
Fick igår mitt efterlängtade skattekort med norskt ID-nummer osv.
Så nu kan jag snart få utbetalt lön också
Måste bara ordna bankkonto först
Vilket jag tänkte fixa i eftermiddag :)
Sedan är det nog egentligen bara folkbokföring som återstår innan jag kan titulera mig som norsk invandrare på riktigt!
 
Blev igår inkallad till ny intervju, som time skriver (osäker på hur det bäst översätts till svenska, har inte fått någon förteckning på arbetsuppgifter)
Det är hos ett företag som heter Bereenberg, de ligger i Tananger (ca 30min med buss från oss) där också Fredrik jobbar
Tjänsten är planerad utifrån ett offshore koncept
Vilket innebär att man jobbar 10,5 timmar om dagen, 14 dagar i sträck
Och därefter är man ledig 14 dagar
Ser det som en god chans att göra bra pengar då jag faktiskt kan jobba extra de 14 dagarna jag inte jobbar där.
Så på tisdag är det dags för den intervjun! 
Dags att kryssa fingrarna och hålla tummarna igen!
 
 
xoxo Sofia

Kommentarer

Postat av: Linda :)

Publicerad 2013-10-08 14:38:42

Håller tummarna för dig att du får ngt sånt jobb snart :-) Är det lätt att få jobb där för övrigt? Tänker på typ lagerjobb elr ngt sånt?

Svar: Med truckkörkort och erfarenhet tror jag att det är rätt lätt :) men går säkert annars med :) gäller bara att ligga i :)Tankar på att flytta?:)
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela