sofiaisabelle.blogg.se

Halva Oktober kom och gick

Publicerad 2013-10-16 18:26:25 i Livet i Stavanger,

Jobb jobb och lite mer jobb
Så ser mitt liv ut nu och ett tag framöver
Är schemalagd oktober ut, varje dag
Så det är bara att hålla i
De dagar jag är ledig från Peak är det Donken som gäller
Men det känns bra, i väntan på något annat - något bättre
 
Förkylningen från förra veckans sjukdom sitter i
Tanken var att komma igång med träningen på riktigt denna veckan
Kom iväg till gymmet både måndag och tisdag
Men insåg ganska snart att det var dumdristigt och korkat
Det är tungt att träna med täppt näsa och tjock hals
Det är tungt att träna med dunkande huvud och yrsel
Och inte blir man piggare efteråt heller
Vilket vanligtvis brukar vara resultatet av träning
Så nu satsar jag på att hålla kosten på en bra nivå - tills förkylningen gett med sig
På tisdag har jag ett pass med personlig tränare inbokat på SATS
Vore ju skönt att vara frisk och pigg tills dess
 
Kvällarna går därför åt till att glo film och dricka te - i hopp om en snällare hals
Vet inte om det hjälper
Men det är om inte annat ett bra sätt att hålla mig borta från onyttigheterna
Vilket det har blivit allt för mycket av på sista tiden
 
Är i full gång med att söka nya jobb
Lanserad på ett flertal, främst via Adecco
Men har också sökt flera nu på eftermiddagen på egen hand
Det gäller att ligga i för att komma någon vart
Målet är att innan jul ha ett annat jobb - ett kontors jobb
Så att jag får vara ledig, och komma hem, över jul och nyår!
 
Nu blir det nog lite Twilight, New Moon, med min fina sambo!
 
 
xoxo Sofia
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela