sofiaisabelle.blogg.se

Gårdagens lägenhetsvisningar

Publicerad 2013-10-04 10:21:32 i Livet i Stavanger,

Dagarna och veckorna går så vansinnigt fort
Idag är det redan fredag igen
Och klockan 13 slutar jag jobba
Förhoppningsvis i alla fall
Igår när jag kom till jobbet fick jag samtal om sjuk kollega
Blev till att jobba till 16.45 istället för 13
Men det är pengar
Och det enda som jag fick avstå var egentligen träningen
Banken har jag tänkt hinna med idag
Därför vore det bra om jag får sluta 13
Ska hinna med ett träningspass också!
 
Igår var vi på två lägenhetsvisningar
 
Lägenhet 1
+ otroligt bra belägen, mitt i centrum
+ väldigt stor, 113kmv
+ ingen deposition 
+ härlig utsikt över hamnen/havet
+ vi har första tjing, vår om vi vill ha den
- sunkig och väldigt opersonlig
- väldigt konstig planlösning
- små sovrum
- bara en toalett
- ingen tv
 
Slutsats: Troligtvis inte aktuell för oss då det var för många nackdelar. Hade höga förväntningar, men den var alltför sunkig. Den hade kunnat göras jättemysig, fin och fräsch om man lagt ner lite tid och pengar. Men det är inte vad vi är här för att göra.
 
Lägenhet 2
+ otroligt fin och fräsch
+ Outstanding jämfört med de andra vi sett
+ låg hyra
+ relativt bra läge, nära busshållplats och gångavstånd till centrum
+ bra storlek
- väldigt olika storlekar på sovrummen
- enbart en toalett 
 
Slutsats: Jag skulle tacka ja till denna lägenhet på stående fot. Den var så otroligt fin, helt klart min stil. Sovrumsdilemmat löser vi genom att dra lott och de som får det stora sovrummet betalar lite mer i hyra (8000/6000). På det viset skulle jag vara nöjd vilket sovrum jag än får, antingen ett stort fint sovrum med tv för 4000nok/per plus ström. Eller ett mindre sovrum (utan tv) för 3000nok/per plus ström. 
Det jag tror det hänger på är toaletten, men det blir Anna och Tronds beslut att ta, jag och Fredrik är klara med att vi tackar ja om Anna och Trond är på
 
Bilder lånade från annons på finn.no
html?finnkode=43789025&ov=m
 
 
xoxo Sofia

Kommentarer

Postat av: Ulla-britt

Publicerad 2013-10-04 14:01:06

Hej Fia !
Den lägenheten ser ju riktigt fin, hoppas era kompisar vill ha den.
kul å höra att ni har de bara bra. vi har de gött, ska ner till Pontus i början på november, de ska bli riktigt kul . Ta hand om er . Kram :)

Svar: Ja jag hoppas det också :) den är så fin! :)Åh, vad kul! :) kram!
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela