sofiaisabelle.blogg.se

Børjan på ænnu en lång dag

Publicerad 2013-10-24 10:18:00 i Livet i Stavanger,

Efter gårdagens dubbelpass (Peak+Donken) var det omøjligt att ta sig upp ur sængen vid 6 før att masa sig till gymmet
Dærfør hoppade jag idag træningen
- ska førsøka få till den imorgon bitti istællet!
Sista chansen denna veckan eftersom jag jobbar under gymmets alla øppna timmar både lørdag och søndag
Fick jobba øver en timma extra på donken igår, så slutade først vid stænging vid 22
Var hemma strax innan 22.30 och låg då och stirrade upp i taket en stund
Var alldeles før uppe i varv før att lyckas slappna av
Inte før att det var så fasligt mycket att gøra på kvællen
- men tempot på Donken ær alltid høgt æven om det ær døtt med folk
Man ær alltid redo att snabbt leverera ut en burgare till någon sulten gæst ;)
 
Idag ser dagen likadan ut som igår (bortsett från att jag ænnu inte blivit tillfrågad att jobba øver på donken)
Så jag har precis startat min dag på Peak
Det ær dags att ta tag i lagret som ser ut som HEJ KOM OCH HJÆLP MIG!! ^^
Vid 14 kommer Jens in och byter av mig før lite "lunch"
- Tænkte gå och køpa smink ^^ (lunch æter jag innan passet på donken mellan 16 och 17 ist)
 
Så det ær bara till att hugga i
Imorgon ær det dags før den snart traditionenliga idolkvællen hos Anna
Såg att Matkroken har løsgodis før 6,90nok/hg (vilket ær typ gratis hær!! normalt pris 12,90/hg)
Så det blir nog lite godis imorgon tror jag allt!
- Och te i mængder! (førsøker hålla mig borta från alkoholen ett tag)
 
Btw, imorgon trillar min førsta norska løn in på kontot!
Kanske inte riktigt lika stor summa som jag hade hoppats på
Men ge det någon månad och ett nytt jobb så kommer snart de stora pengarna!!
 
 
Ha en hærlig torsdag allihop! :)
 
 
xoxo Sofia
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ulla-Britt

Publicerad 2013-10-24 16:13:08

Ha de underbart du oxå Fia. Kramar till dej :)

Svar: Tack Ulla-Britt! :)
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela