sofiaisabelle.blogg.se

14 dagars jobb i rad

Publicerad 2013-10-06 20:19:44 i Livet i Stavanger,

Söndag kväll och mitt skift på Donken är avslutat
Det innebär också att jag har avslutat min 14e jobbdag på raken
Och imorgon är kalendern tom, bortsett från ett medarbetarsamtal på Peak 18.15
 
Helgen har spenderats på Donken, 12-19 både lördag och söndag
Har gått bra, känns som att det var igår jag jobbade där
Trots att det faktiskt gått snart 6år sedan jag avslutade min anställning på Donken, Kungsmässan
Det är faktiskt rätt kul
Hoppas på att det kan fortsätta vara det
Vilket jag tror 2-3 pass i veckan är receptet för
Fick igår (med nytt övertalningsförsök idag) frågan från min chef om jag inte kunde säga upp mig från Peak och komma och jobba fulltid hos honom
Inombords skrek jag NEEEJ!
Men jag var något mer trevlig i tonen i praktiken, när jag förklarade att jag sökte heltidsjobb inom Ekonomi/Administration
Min chef låtsades som att han inte förstod
"McDonald´s är ju det bästa jobbet man kan ha" (han är inne på sitt 25år^^)
Så nej, jag blir nog inte allt för långvarig på Donken ändå
Men kan absolut tänka mig att jobba lite extra på kvällar och helger i några månader för pengarnas skull
Dessutom är det en hel del härligt folk bland personalen
Och jag övar upp min engelska, då mer än hälften inte pratar Norska
Några av de anställda är från Norge, men jag har bestämt mig för att prata Engelska med allihop
Blir bara förvirrad annars
Tycker det är jobbigt som det är att växla mellan engelskan och Svensk/Norskan med kunderna/personalen
 
Men nu är det söndagsfilm som gäller
Med lite popcorn och te! :)
 
Ha en fin söndagskväll allihop!
 
 
xoxo Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela