sofiaisabelle.blogg.se

Sorgliga mænniska

Publicerad 2013-12-05 14:22:00 i Livet i Stavanger,

Sedan jag kom till Norge har jag møtt øvervægande trevligt folk
På Peak tror jag aldrig jag har støtt på någon otrevlig kund
På McDonalds var det væl några, men ingenting jæmført med Sverige
Men idag møtte jag min førsta otrevliga kund på Peak
Hoppas att det också var den sista
Vet att det ær hon som ær sorglig och att jag bara borda rycka på axlarna
Men jag fungerar inte så

Hon kom in, frågade efter en "lilla skjerf"
Att skjerf betyder halsduk det vet jag
Men vad betyder "lilla" skjerf?
Jag tittade frågade på henne
Frågade vad "lilla" betydde
Istællet før att le och komma med en førklaring eller synonym
(som de flesta kunder brukar gøra nær de anvænder ord som ær nya før mig)
så vræker hon ur sig
"Du kanske borde læra dig norska innan du stæller dig hær.."
Och så vænder hon på klacken och går ut
Kænde inte att jag behøvde bevisa något før henne
Så jag læt henne gå ut, utan ett ljud
Men ni ska bara veta hur gærna jag hade velat sæga något tillbaka
Men det gør man ju så klart inte...
 

Var bara tvungen att få det ur mig
Så nu ska jag bara lyckas skaka av mig det också
Det ær henne det ær synd om - inte mig..
 
 
En lite upprørd Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela