sofiaisabelle.blogg.se

Nytt jobb - Nya utmaningar

Publicerad 2013-12-17 23:01:18 i Livet i Stavanger,

 
Helse Vest - Min nya arbetsplats!
 
Dags för det utlovade inlägget om nya jobbet
Dag två har kommit och gått och jag är så glad
Det känns verkligen som ett jobb jag kommer att trivas med
Goa kollegor och bra arbetsklimat
Tillbaka till mina älskade flextider - sån jäkla lyx
Och här i Norge är arbetsdagen enbart 7,5 timma
- Så mina arbetdagar kommer som oftast vara mellan 7 och 15
(Med utrymme för upp till två timmars sovmorgon)

Har fått en egen arbetsplats, egen dator och tillgång och behörighet i de flesta program
Men i vanlig ordning så krångar allt sånt där tekniskt i början
Så igår fick jag sitta vid en annan dator (då ägaren till den var på ferie)
- i väntan på uppdatering till Windows 7 på den som ska bli min
Men idag har min uppdaterats och de flesta programmen kommit på plats
 
Det mest använda programmet är detsamma som på Mölndals Stad
- Älskade Agresso
Vilket känns väldigt skönt, något som är bekant och som jag känner igen
Det underlättar verkligen upplärningen att kunna programmet
Även om jag är inne på lönn och personaldelen istället för Ekonomi så är det samma upplägg
Så jag märkte redan igår att det sitter kvar i fingrarna
Får mycket positivt beröm av hon som lär upp mig
- Det är också hennes arbete jag ska ta över när hon slutar i Februari
Än så länge känner jag ingen press
Och det är skönt med en lugn start på en vecka innan julferie
Då hinner jag begynna lite för att sedan smälta det lite över jul och nyår
 
Det kommer att bli superbra det här
I början handlar det mesta om att förstå vad jag gör
- och inte minst varför
Att lära sig rutiner efter punkt och pricka är en sak
Men för att förstå och komma ihåg är det bra att veta av vilken anledning man gör saker och ting
 
Så nu har jag tre dagar kvar av min första vecka
De kommer troligtvis gå lika fort som de två första
Att börja 7, äta lunch vid 11
- som dessutom serveras på jobbet (för 30kr/dag) -
och sedan gå hem vid 15 går fort
På fredag ska vi dessutom bli bjudna på jullunch på huvudkontoret på andra sidan gatan
Härlig startvecka
 
Men JISSES vad jag längtar hem till Sverige nu!
Låt dessa tre dagar gå fort - och våra 12 dagar i Sverige gå låångsamt!
 
 
En glad och positiv Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela