sofiaisabelle.blogg.se

Lucia 2013

Publicerad 2013-12-13 14:10:36 i Livet i Stavanger, Tillbakablickar och Sverigelängtan,

Idag är det den 13 december
Vilket också betyder Lucia
Men inte Lucia som jag är van vid
Så länge jag kan minnas har vi gått upp tidigt på Lucia morgon
Klätt oss i vita linnen och med ett ljus i handen
För att sedan rulla bort (i bil) till farmor och farfar
Klockan 6 står vi sedan vid deras sängkant och sjunger jul och luciasånger
Men denna morgon blev annorlunda
För första gången som jag kan minnas så sov jag länge på luciamorgon
Och visst var det väl skönt att sova ut
Men jag fick ändå en liten klump i magen när jag insåg att det faktiskt var Lucia
En klump av hemlängtan
Hemlängtan till Inseros
Längtan efter min fina älskade Familj
Men om en vecka lämnar tåget perrongen här i Stavanger
Tåget som ska ta oss till Oslo och sedan med buss vidare till GÖTEBORG

Tills dess gör vi vårt bästa för att fylla oss med julkänsla
Vi börjar med Julbak ikväll med fina Stavangervänner
Och imorgon går vi på julbordet
- det svenska julbordet!
Så förhoppningsvis har jag lite julkänsla i kroppen när jag anländer till Göteborg
I annat fall få min familj hjälpa mig att frambringa den
Känns ändå som att jag har lite bättre förutsättningar än Frida
För inte kan det vara enkelt att frambringa ordentlig julkänsla i värmen?
Jul och värme, sol, bad känns inte som jul för oss som alltid varit hemma
Det ska vara mörkt, gärna snö, tända ljus, massa god mat och MYS!
 
Jag är barnsligt förtjust i julen
Och det vet alla som känner mig väl
Att jag inte har missat ett enda avsnitt av den svenska julkalendern i år är ett bevis på det
Okej, dagens avsnitt har jag inte sett ännu
Men jag väntar till Fredrik kommer hem så vi kan mysa framför avsnitt 13 ihop
Verkligen supermysig kalender :)
 
Tomten, Pappa och STORT paket <3

Fina familj <3

Som ni förstår ser jag fram emot hemresan om en vecka!
Sofia

Kommentarer

Postat av: Lollo

Publicerad 2013-12-14 09:05:17

Saknar dig också hur mycket som helst!! Bebis i magen vill träffa moster också!!❤

Svar: Snart är jag hemma igen :)
Sofia Bertilsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-16 12:22:04

Oj oj nu blír jag stressad till att börja julpynta och baka och fixa till det. snön kan jag iallafall inte påverka det får nån annan göra!
Ni är efterlängtade!
Kram mamma Kattarina

Svar: Fina mamma! Stressa inte ihjäl dig! Jag hjälper ju gärna till väl hemma på svensk mark:)Kärlek, ses snart! <3
Sofia Bertilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela