sofiaisabelle.blogg.se

Kontrakt förlängt med 3 år

Publicerad 2013-12-19 18:51:39 i Livet i Stavanger,

Härlig julklapp såhär innan hemfärd
Vårt hus ska inte längre säljas (i alla fall inte just nu)
Och vårt kontrakt förlängs med 3 år (Fram till jan 2017!)
Vi kommer att få tre nya hyresgäster/rumskompisar
- en svensk, en spansk och en engelsk
Men vi inser att med vår kanon hyra (BILLIG i jämförelse med allt annat) så är det helt okej
Vi får behålla vårt rum
Kan börja tänka lite mer långsiktigt
Göra i ordning det utan att vara oroliga för att behöva flytta snart
Okej, de kan ju bestämma sig för att försöka sälja igen
Men tror att det dröjer ett tag i så fall
Dessutom så har de ökat uppsägelsefristen till 2 månader om de säger upp kontraktet
Om vi vill säga upp det är det en månad som gäller
Väldigt bra tycker jag det här låter!
Så nu kan vi åka hem och fira jul och nyår med en god magkänsla
 
Har inte allt känns för att träna denna veckan
Tog mig iväg till gymmet i tisdags, men var inte alls på humör
Så igår låg jag hemma i soffan
Och idag har jag bestämt mig för att göra likadant
Fredrik klagade lite på mig och försökte få med mig
Men jag sa att han faktiskt kunde gå själv
Men istället för att packa träningsbagen så tar han fram lådan med rödvin
Så jävla rätt!
Men innan vi fyller glasen så ska vi köpa chips
Va tusan, det är dags att fira att vi snart åker hem!
 
Pratade med min fina syster idag (en av de!)
Hon som varit borta i Australien på äventyr sedan Oktober
Inte för att jag märkt av det då jag inte träffat någon av de sedan September ^^
Hon har dragit hela hennes äventyr för mig
Och min hemlängtan växte sig starkare och starkare för varje minut
 
IMORGON, IMORGON, IMORGON!
En natt kvar i huset (detta året)
En dag kvar på Jobbet (detta året)
Klockan 22.42 imorgon lämnar tåget perrongen i Stavanger
FAN VAD JAG LÄNGTAR!!
 
 
Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela