sofiaisabelle.blogg.se

"Att-laga-listan"

Publicerad 2013-12-04 14:50:15 i Livet i Stavanger,

Att handla i Norge ær inte riktigt som hemma i Sverige
Visst kænner man sig vanare med tiden
Man hittar det man "brukar" køpa
Och då menar jag inte det man brukade køpa hemma i Sverige
- utan det man har har børjat køpa hær i Norge
Men det har inte blivit så mycket matlagning senaste tiden
Fredrik fyller upp kylen med matlådor flera gången i veckan
Matlådor från hans jobb
Matlådor som førklarar varfør jag inte hittar det jag brukar køpa i Sverige
I Norge så æter de inte svensk mat
Det ær en annan matkultur
Och jag saknar den svenska maten
Jag saknar min mat som jag gjorde hemma i Sverige
Jag saknar mammas mat

Har skapat en liten "att-laga-lista" i huvudet
En lista øver de rætter som jag vill laga till nær jag kommer hem
Så nær jag har trøttnat på julmaten
Eller dagen innan julafton (før att inte trøttna allt før tidigt)
Blir det till att børja beta av min "att-laga-lista"
Så mamma, pappa, Susanne och Peter
- jag kan stå før en del matlagning under tiden jag ær hemma
 
Några saker som står høgt upp på listan ær føljande:
Løvbiffsroulader med potatismos och græddsås
Saffransdoftande fisksoppa (blev sjukt sugen på det nær jag såg ett recept på en blogg idag)
 
 
Fasen vad hungrig jag blev nu..
Visst var væl min smoothie god, men ja..
 
 
Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela