sofiaisabelle.blogg.se

Vilse i Stavanger

Publicerad 2013-08-14 12:08:00 i Första besöket i Stavanger - Augusti 2013,

Då har jag för första gången (tro det eller ej) gått vilse i Stavanger
Det lär nog inte bli den sista ^^

Trots att jag hade karta med mig så lyckades jag tappa bort mig på väg till dagens första möte
Dessvärre resulterade det också i att jag kom försent
Men de verkade förstående, tur var väl det
Följde kartan och det gick hur bra som helst
- tills jag skulle göra sista svängen in på gatan där mitt möte skulle vara
Hittade inte gatunamnet någonstans
Snurrade runt fram och tillbaka ett par gånger
Men blev tillslut tvungen att traska in på något slags läringscenter och fråga om vägen
Det var ganska logiskt att jag tappade bort mig.
Första sträckan av vägen var felmärkt (på riktigt)
Och övriga sträckan var avspärrad pga vägarbete, inte konstigt jag inte hittade något gatunamn
Det gick bättre när jag gick runt
Från andra hållet var det mycket enklare
Kollade upp vad busshållplatsen hette (eftersom jag ska dit på intervju med ett annat företag imorgon eller möjligen på fredag)

Nu är det iaf dags för lite mat innan nästa intervju klockan 13
Intervjun gällande tjänsten som Lønningsmedarbeider (tror jag)

Har förresten fått svar angående tjänsten jag ansågs överkvalificerad för
Nu har hon erbjudit mig intervju - måste bara förhandla om tiden då den krockar med två andra möten/intervjuer på fredag

 

 Bild från vår gata i Stavanger (Madlaveien).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela