sofiaisabelle.blogg.se

Overkvalifisert

Publicerad 2013-08-13 16:17:49 i Första besöket i Stavanger - Augusti 2013,

Fick ytterligare ett samtal gällande mitt jobbsökande när jag stod på bussen förut
Nu från en kvinna som jag ringde häromveckan gällande den perfekta tjänsten
Tjänsten bestod av exakt samma arbetsuppgifter som jag har idag och jag kände mig därför manad att söka
Hon frågade om jag hade fått jobb ännu eller om jag ville komma in och träffa de
Jag svarade givetvis att jag gärna kom och träffade de och föreslog imorgon klockan 15
Hon skulle återkomma när hon kollat upp om tiden passade
Väl hemma igen loggade jag in på mailen, och visst hade hon hört av sig
Dock med hänvändelsen att jag troligtvis är överkvalificerad pga min utbildning
Därav valde hon (efter att ha ringt) att inte kalla in mig till intervju i första omgången
 
Svarade snabbt att jag undrade vad hon menade med överkvalificerad
Och poängterade igen att jag arbetar med exakt samma uppgifter idag som utannonserad tjänst avser
Avslutade med att jag hoppades få höra ifrån henne inom kort
 
 
23år, nyutexaminerad, med ett års erfarenhet.
Tydligen kan man ändå vara överkvalificerad till en tjänst som är av samma karaktär som den jag har idag.
 
 
Bjuder på en bild från Stavangers härliga hamn och restaurangstråk

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela