sofiaisabelle.blogg.se

Från bank till bank

Publicerad 2013-08-13 12:44:00 i Första besöket i Stavanger - Augusti 2013,

Igår följde Fredrik snällt med mig till mina möten,
Runt i hela Stavanger till fots och med buss.
Idag var det min tur att betala tillbaka,
Första anhalt var Kelly Services där vi allihop fick en intervju/möte (Trond var också med)
Sen gick vi från Bank till Bank (jäklar vad banker det finns i denna byn)
Fredrik gick in och lämnade cv och presenterade sig
Jag stod utanför och väntade
En del banker var mer tillmötesgående än andra vad jag förstod

Snart ska vi ta oss upp till Madla och en tydligen lite större matbutik
Traskar in i ungefär varenda mataffär vi ser för att ta reda på priserna
Prisskillnaderna mellan butikerna är otroliga
Samma vara kan kosta det dubbla i affären bredvid
Det gäller att hålla koll
Vi tror vi har funnit billigaste stället att köpa kött osv på i alla fall
Och förut idag var vi förbi en grönsaksmarknad i byn, troligtvis bättre priser än i butikerna

Men först måste jag ta en macka, min mage gör uppror!


xoxo Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela